10. januar 2017

Sommerskole i håndskriftstudier

Sommerskole

Vil du lære mere om middelalderens bøger og tekster? Vil du klædes på til fortsat arbejde med primære kilder til nordens middelalderlige historie? Vil du få indgående kendskab til brug og håndtering af uvurderlig kulturarv? Så er NFIs sommerskole i håndskriftstudier noget for dig.

Sommerskoleelever afsynger den middelalderlige julesang Personent hodie efter selv at have transskriberet teksten. Foto: Matthew Driscoll.

Tilmeldingen er nu åben til NFIs sommerskole i håndskriftstudier, som finder sted fra den 7. til den 18. august 2017.

Sommerskolen er et samarbejde mellem Nordisk Forskningsinstitut på Københavns Universitet og Árni Magnússon Institute for Icelandic Studies ved Islands Universitet. Den giver studerende en unik og intensiv indføring i arbejdet med håndskrifter og nordisk middelalderlitteratur under opsyn af forskere fra de to institutter.

Læs mere om sommerskolen og find tilmeldingsblanketten på NFIs hjemmeside.